Druhý semestr na FI MU
První rok vejšky je za mnou a dlouhé prázdniny přede mnou. :)
Proto za temné noci sepisuji rekapitulaci uběhlého semestru. Tentokrát s
bohatou fotodokumentací!
Obecné postřehy:
- Většina přednášek, co má i cvika mi moc nedává a naučím se to na cviku. (Neplatí pro algoritmy. :P)
- Vyplatí se číst diskuze spolužáků a také ty z minulých let.
- Naplánovat si rozvrh tak, aby vybral všechny státní svátky roku není zrovna chytrý nápad.
- Škola jen tři dny v týdnu je skvělá.
- Na některé zkoušky není třeba se učit.
- Point na založení SUPO stále platí! :D
- Pokud vám profesoři naplánují dvě semestrálky za den, dá se to reklamovat, ale i dát
XV003 Projekty na popularizaci přírodních věd
zápočet, 2 kredity
Magický
předmět spočívající v zapojení se do nějaké aktivity popularizující
přírodní vědy. Tak nějak se mi stalo, že jsem organizovala INteraktivní
TERénní Sobotní OBíhání neboli InterSoBa.
Zvládat to se školou byla občas sranda, zvlášť když si notná část
důležitých organizátorů odjela na konferenci. Každopádně se letošní
ročník i přes nepřízeň počasí vydařil a myslím, že jsem to zvládla a
kredity si zasloužila.
InterSoB: Přednesení hlavní organizátorky. (foto: H.H.) |
IB002 Algoritmy a datové struktury I
zkouška, 6 kreditů, přednášející Černá, cvičící H. Lauko, zkouška napoprvé (D)
Donutila
jsem se na přednáškách dávat pozor a vyplatilo se to. Cvika byla
zábavná, ale stresující. Na každé se člověk musel naučit na krátký
odpovědník, většinou naštěstí stačilo přečíst zelený rámeček ve sbírce.
Každý
týden jsme dostali zadání domácí úlohy, která prakticky procvičila
probranou látku. Úkolem bylo většinou naimplementovat nějakou datovou
strukturu apod. Úkoly jsem poctivě dělala s vyhlídkou, že mi to může u
implementačního testu zachránit krk.
Zkouška
byla drsná, šla jsem hned na první termín a naštěstí jsem skončila v té
menšině, která to dala. Implementační test na dvě hodiny, oběd a pak
teoretická zkouška na hodinu a půl. Udělala jsem dost hloupých chyb, ale
byla jsem ráda, že to mám za sebou.
Předmět jako takový byl rozhodně zajímavý, logický a bavil mě. :)
Řazení časových složitostí na cviku z Algoritmů. |
IB101 Úvod do logiky
zkouška, 6 kreditů, přednášející Popelínský, cvičící M. Víta, zkouška napoprvé (D)
Předmět,
který ze začátku vypadal velmi jednoduše. Začínalo to středoškolskou
logikou a kreslili jsme tabulky konjunkcí a disjunkcí, takže jsem brzy
na přednášky v osm ráno chodit přestala.
Cvičení
byla nepovinná, ale měly se na nich získat aspoň 2 bonusové body, aby
člověk mohl ke zkoušce. Bodů jsem si projistotu nastřádala víc
(naštěstí). Cvičící byl parádní a body rozdával i když člověk u tabule
moc netušil, která bije.
V průběhu
semestru se otevíraly odpovědníky, na které měl člověk dva pokusy a
počítal se jen ten lepší. Jelikož se jednalo o otázky ABCD, dala se
většina otázek dohledat na webu (GitHub, fi.muny.cz apod.).
V
půlce semestru přišlo vnitro, které se mělo sestávat z podobného
odpovědníku a rezolucí a pojmů. Bylo ve stejný den, co matika a tak se
na to nikdo moc neučil. A to byla chyba. :D Naštěstí jsme si pojmy
zopakovali s klukama těsně před testem, takže aspoň to dopadlo jakž
takž. Každopádně jsme všichni začali pociťovat, že asi budeme muset víc
zabrat, abychom ten předmět vůbec dali. Při přepočítání bodů jsme
zjistili, že ani plný počet bodů ze všech následujcích aktivit nám na
Áčko stačit nebude a že musíme nasbírat víc těch bonusových (to naštěstí
na našem cviku nebyl problém).
Místo
dvou domácích odpověníků jsme dostali rezoluce v jakémsi pochybném
webovém systému, který byl k dostání v angličtině nebo slovenštině. :D
Člověk mohl dělat rezolucí kolik jen chtěl a pak za ně dostal i bonusové
body (tj. víc než 4), pokud jich měl víc dobře než špatně. V prvním
případě se mi to povedlo, v druhém už moc ne.
Zkouška
byla podraz. Měla mít odbobnou podobu jako vnitro - odpovědník a
vysvětlování pojmů. Odpovědník ušel, ale nikdo nečekal, že do pojmů
opravdu dá látku probranou velmi povrchově na poslední přednášce, která
se na cviku vůbec nedělala, tedy ostatní logiky, ne tu výrokovou a
predikátovou, kterými jsme se zabývali celého půl roku.
Mé výpisky definic najdete na mém GitHubu.
Čekání na vnitro z logiky. |
MB102 Diferenciální a integrální počet
zkouška, 6 kreditů, přednášející Hasil, cvičící J. Reiss, zkouška napoprvé (C)
Matika,
na kterou jsem se těšila. Derivace a integrály mě na střední bavily a
vyšetření funkce byla dokonce moje otázka u maturity. Na přednáškách
jsem nedokázala udržet pozornost, cvika to však bohatě kompenzovala.
Cvičící měl moc milý a lidský přístup a látku jsem od něj chápala.
Minipísemky měl (až na poslední) velmi lehké, řekla bych až primitivní.
První
vnitro se nepovedlo. Bylo na něj málo času a bylo celkem těžké. I s
bodovým ohodnocením 4,3 (z 10) jsem patřila k těm lepším. Plný počet
neměl nikdo.
Druhé vnitro bylo naopak lehké a dokonce nám přidal i 10 minut navíc. Ztráty se dohnaly.
Ze
zkoušky jsem měla velmi špatný pocit. Bála jsem se, abych vůbec prošla.
Nakonec se ale ukázalo, že příkladů bylo tolik, že v nich opravující
dokázali najít dost bodů i na C.
Když srovnám MB102 s matikou z
minulého semestru MB101, teď byl mnohem horší průběh semestru a lehká
zkouška, zato minule byl hladký průběh semestrem a těžká zkouška. Jsem
vělmi zvědavá, jak to půjde dál.
Když váš přednášející diferenciálního počtu ujíždí na speciálních efektech interaktivní tabule. |
PB153 Operační systémy a jejich rozhraní
zkouška, 4 kredity, přednášející Říha, zkouška napoprvé (C)
Přednášky
jsem čas od času vynechávala a když jsem na nich byla, věnovala jsem se
většinou něčemu jinému. K předmětu jsem se dostala pořádně až ve
zkouškovém, kde jsem zrychleně shlédla všechny přednášky a udělala si výpisky. Zjistila jsem, že se zrychlením 1,8 je to celkem zajímavé. :)
Zkouška s několika správnými odpověďmi a penalizací odpovědí špatných byla těžký, ale ne nedatelná. Béčko mi uniklo o bod. :/
Velmi zajímavě vypadající přednáška z operačních systémů, pozvedám hlavu od limit. |
PV004 UNIX
zkouška, 4 kredity, přednášející Brandejs, zkouška napoprvé (B)
Super
praktický předmět se zábavnými laboratořemi (teda většinou). Jelikož
jsem tento semestr začala zároveň pracovat v jedné nejmenované firmě
běžící na Linuxu, tak se mi to náramě hodilo. Některé přednášky se mi
bohužel kryly s meetingy v práci, ale chodila jsem, jak jsem jen mohla.
Na
zkoušku jsem se učila den předem tak, že jsem si dvakrát přečetla
sadové otázky. Raději jsem neriskovala a natipovala a tak mám bezpečné
Béčko. :)
Romantická chvilka s Brandejsem v posteli. Jsme jeho největší fandové! Ať žijí nahrávané přednášky a UNIX! <3 |
PV123 Základy vizuální komunikace
kolokvium, 3 kredity, přednášející Czikorová, Lukášová, Pevný
Skvělé
přednášky s prezentacemi plnými inspirujících obrázků, videí, animací,
fotek a já nevím čeho ještě. Moje poznámky z předmětu najdete na GitHubu.
Závěrečený test rozhoduje o tom, jestli se dostanete do ateliérů na
zaměření Grafický design a budete si moct zapsat takové ty super
předměty jako Písmo, Grafický design, Typografii a Fotografii. Bodově
jsem dopadla dobře a těším se na navazující předměty. :) Bylo pěkné mít
takový odpočinkový předmět mezi těmi všemi informatickými.
VB001 Specialist English
zkouška, 1 kredit, Tulajová, zkouška napoprvé (C)
Jediná
angličtina, která je vlastně povinná. Jedná se pouze o zkoušku na konci
semestru ve zkouškovém. Struktura zkoušky je velmi podobná FCE.
Oral part
- U některých vyučujících je možné ji mít kdykoli v průběhu semestru
(vřele doporučuji). Přípravíte si krátkou prezentaci na IT topic a
odprezentujete se slajdy (!) před třídou/ostatními, co skládají zrovna
zkoušku.
Written part - Písemný test na
hodinu a půl. Skládá se z poslechu, gramatické části, čtení, psaní +
psaní mailu na cca 100 slov. Formát jako u FCE, vzor by měl být ve
studijních materiálech, typy příkladů se nemění. Hodí se projít si
odpovědníky z English I a II, pročíst povinné články z učebnice,
zopakovat si terminologii matematických symbolů a zásady psaní mailu. ;)
VB036 English II
zápočet, 2 kredity, Tulajová
Viz komentář z minulého semestru k VB035: English I. S tím rozdílem, že jsme nemuseli psát mail a místo toho jsme v hodině prezentovali prezentaci, která sloužila jako Oral part k VB036 (viz výše). Prezentaci jsem obšlehla z minulého semestru z předmětu VB039: English I - seminar.
Aneb proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. :)
VB042 Právo duševního vlastnictví
zkouška, 4 kredity, Telec, zkouška napoprvé (B)
Na přednášky jsem nechodila. Ke zkoušce můžete mít knihu ÚZ č.1047: Autorské právo, dle mého názoru je to zbytečné. Doporučuji přečíst si testové otázky z fi.muny.cz. Na zkoušce pak stačí zatrhnout u každé otázky právě jednu
odpověď. Pokud tak učiníte, nemůžete předmět neudělat. ;) Stupnice
hodnocení je k dohledání ve starých studijních materiálech, tuším rok
2004. ;)
Top mimooborový předmět!
Markétka provozuje jedinou smysluplnou aktivitu na přednášce z práva. |
VV039 Výtvarný plenér
kolokvium, 3 kredity, Czikorová, Lukášová, Spáčilová, Víšek
...plenér mě ještě čeká a myslím, že si zaslouží samostatný článek. ;) Comming soon!
Můj první semestr: https://vranihnizdo.blogspot.cz/2016/02/prvni-semestr-na-fi-mu.html
Můj třetí semestr: https://vranihnizdo.blogspot.cz/2017/02/treti-semestr-na-fi-mu.html
Můj čtvrtý semestr: https://vranihnizdo.blogspot.cz/2017/06/ctvrty-semestr-na-fi-mu.html
Podobný článek staršího studenta: http://www.jandrabek.cz/blog/detail/prvni-rocnik-na-fakulte-informatiky-mu
Komentáře
Okomentovat