Novoroční čistka šatníku

Zase nemám co na sebe a moje skříň přitom přetéká oblečením? Někde se očividně stala chyba. Naštěstí jsem před rokem přišla na způsob, jak se této palčivé situace zbavit jednou provždy.

Bylo zkouškové, nejlepší čas na sjíždění celých sérií nových seriálů, dlouhé vyspávání a samozřejmě taky uklízení. První dvě zmíněné činnosti dělám v rozumné míře i během roku, ale úklid na mě přijde intenzivněji až s blížícími se zkouškami.
Loni jsem se rozhodla podle metody KonMari probrat svůj šatník. Probíhá to asi takto:
  1. Všechno oblečení vytaháte ze skříně, šuplíků a já nevím odkud ještě.
  2. Zděsíte se z té velké hromady. (nepovinné)
  3. Jednu hromadu rozdělíte na víc malých podle kategorií (trička, svetry, sukně,...).
  4. Každou věc vezmete do ruky (případně ji vyzkoušíte) a zeptáte se, jestli vám přináší radost.
  5. Pokud ano, hezky ji poskládáte a dáte do skříně. Pokud ne, můžete ji prodat, darovat, případně vyhodit.
Šatník vám po takovémto nájezdu rapidně prořídne a možná si uvědomíte, že nepotřebujete 10 triček na doma, z nichž půlka je stejně vytahaná nebo děravá.

Výsledek byl uspokojivý, ale já se rozhodla jít dál. Všechna ramínka s oblečením jsem ve skříni zavěsila tím otravným způsobem naopak (když chcete takové ramínko sundat, vykonáte pohyb nahoru-dozadu-dolů-dopředu).

Po celý rok jsem pak normálně nosila oblečení, jak se mi zachtělo. Pokaždé, když jsem ale už něco z ramínka svěsila a aspoň jeden den to měla na sobě, tak jsem ramínko zpátky vrátila normálně (když sundáváte normálně zavěšené ramínko, stačí udělat pohyb nahoru-dopředu).
Podobně se to dá realizovat i s věcmi v poličkách. Stačí udělat dva komínky, nebo oblečení řadit zleva doprava (nebo naopak), případně rozlišit oblečení naspodu a navrchu.

Rok je pryč a teď vím, co jsem si za celý rok nevzala ani jednou na sebe. Teď už mi nemusí být líto dát tyto kousky pryč.

pápá

Komentáře

  1. Ta myšlenka s těmi ramínky je geniální. Asi to budu aplikovat i u sebe.

    OdpovědětVymazat
  2. Na KonMari se chystam uz dlouho, od 18 jsem se uz 5 x stehovala a tech krabic s hadrama je fakt moc ikdyz vim ze nektere jsem behem tech 3 let nikdy nepouzila, tvuj clanek me nakopnul,takze to komecne zrealizuju ;)diky

    OdpovědětVymazat

Okomentovat