Šestý semestr na FI MU

Ano, uznávám, že mi sepsání tohoto článku celkem trvalo. Určitě jste už napnutí, jestli se mi podařilo dokončit šestý semestr na FI. Nebudu vás tedy dále napínat, můžete mi říkat paní bakalářko. Pojďme se teď podívat na těch pár předmětů, které jsem tento semestr měla.


Obecné postřehy:
  • Nedávat si žádné zkoušky ani těžké zápočty/kolokvia na semestr, kdy končíte, je vážně dobrý nápad! Pak se můžete v klidu soustředit na dopisování bakalářky a učení na státnice.
  • Díky prominutým přijímacích zkouškám na navazující magisterské studium jsem skoro nepostřehla, že probíhají přijímačky (byly celkem těsně před státnicema). Pokud jste takový nervák jako já, tak se vyplatí trochu zamakat a splnit podmínky na prominutí (studijní průměr nejvýše 2,00 nebo do percentilu 50 %).
  • Bakalářku konzultujte s vedoucím často a zavčas.
  • Naučte se říkat ne na (skoro) všechny super věci, které se konají měsíc před státnicema/odevzdáním bakalářky.
  • Najděte si i čas na odpočinek (proto to „skoro“ v předchozím bodě), je vážně super o víkendu po odevzdání bakalářky vypnout.

SoftSkills (PV206)

Tento semestr jsem učila předmět, který jsem sama absolvovala předchozí semestr. Cvika bývají zpravidla ve dvojci (až trojci), já jsem byla s Peťou. Naše skupina byla parádní, sešli se moc fajn a šikovní studenti. Spousta z nich si (nejen) na konci semestru pochvalovala, že konečně poznali svoje spolužáky na FI. Už se těším na další semestry a další výuku tohoto skvělého předmětu, který mi přirostl k srdci.

PB32JB73 Výcvik komunikace zaměřený na techniky asertivity

zápočet, 3 kredity, přednášející Novák

Měla jsem předmět na Fildě! Doporučuji obzvlášť klukům, byly jsme tam samé holky. Přednášející dával praktické příklady z každodenního života a cílil to i na nás - na holky, které většinou studují sociální pedagogiku (ehm, jo já byla trochu výjimka). Občas jsme si měli i nějaké věci zkoušet ve dvojicích, takže i trocha praktického nácviku tam byla. Přednášky většinou trvaly jen hodinu a čtvrt a na konci bylo 10 minut autogenního tréninku (něco jako řízená meditace).Pro ukončení jsme museli napsat esej na 2-3 normostrany na téma „Co jsem asertivně (ne)zvládla“, nebo „K čemu mě inspirovala transakční analýza“. Moje práce byla označena za „pečlivou“ (a to to nebyl kdo ví jaký výplod). V případě zájmu napište, můžu vám ji poslat pro inspiraci.

XS470 Komunikace v konfliktních situacích
zápočet, 2 kredity, přednášející Přibyla

Prý poslední semestr, kdy tento předmět vyučuje legendární Ondráš. :) Jedná se o další předmět z místnosti J4, kde vzniká unikátní přátelské prostřední, které člověka podněcuje k seberozvoji. Na tomto předmětu jsem si uvědomila pár zajímavých věcí o sobě a naučila se lépe vyjadřovat to, co cítím a potřebuji. Viz cvičení s kartičkami potřeb a pocitů: https://www.nenasilnakomunikace.org/l/cviceni-s-kartickami-potreb-a-pocitu/

XV003 Projekty na popularizaci přírodních věd

zápočet, 2 kredity

Magický předmět spočívající v zapojení se do nějaké aktivity popularizující přírodní vědy. Měla jsem ho zapsaný i loni. Letos jsem opět stála v čele organizace InterSoBa a zapojila jsem se taky do přípravy Poznej FI! a KSI. :)

InterSoB: mezihra

VV069 Prezentační dovednost

kolokvium, 3 kredity, přednášející Nevěřilová

Prezentační dovednosti mě donutili začít vytvářet prezentaci na obhajobu zavčas (to byl pro mě jeden z největších přínosů). V komorní skupině 5 lidí panovala uvolněná atmosféra a celkem jsme se i skamarádili. Dozvěděla jsem se i pár nových softskill věcí, které jsem pak mohla předat dál na PV206. Předmět rozhodně doporučuji, vyučující je super. :)

Hlavně mít sladěné slajdy s šatama!

SBAPR Bakalářská práce

zápočet, 10 kreditů, vedoucí Jonáš

Pište, pište, pište. Osvědčilo se mi dělat si log poznámek, co jsem kdy udělala. Jednak se to dalo prezentovat vedoucímu a taky jsem v tom potom hledala odkazy na všechny možné užitečné stránky, názvy chybových hlášek a TODO, která musím ještě vyřešit.TeXat obrázky byla sranda.Závěrečné práce jsou veřejné, tak kdybyste měli sžíravou touhu vidět tu moji, zde je link, ale prosím, možná to raději nečtěte. :D

Večer před odevzdáním bakalářek u nás v labu - všichni zběsile dopisují.

SOBHA Obhajoba závěrečné práce

zkouška, vedoucí Jonáš, oponent Bendík (A)

Obhajoba byla super. Navržené jsem měla A a B, takže se na tom nedalo skoro co pokazit (ha ha ha :D). Nedělejte úpravy prezentace na poslední chvíli, samozřejmě zapomenete, že jste tam něco změnili.Jo a co se vazby týče. Zvolila jsem jen termovazbu, vytiskla jsem si to na FI a svázala v den odevzdání v CopyCentru na Botanické. Uvažovala jsem, že by bylo cool mít šafránově žluté desky, ale ty se horko-těžko sháněly, takže jsem to nechala takto. Možná u diplomky...

Moje hotová bakalářka.

SZB Státní zkouška (bakalářský studijní program)

zápočet, 3 kredity, předseda Hliněný, zkoušející Barnat a Maška (B)
Na státnice jsem se začala učit dva dny po odevzdání bakalářky (tz. cca měsíc). Bylo to tak akorát. Vypracovávala jsem si otázky a vypisovala to podstatné, pak jsme se ještě zkoušeli s kámoškou Adamem. Vytáhla jsem si následující:

Teoretická: 8. Matematická analýza (Vlastnosti reálných funkcí, polynomy, spojité funkce a limity, derivace, neurčitý a určitý integrál, geometrický význam. Diferenciální rovnice a jejich význam.)

Programovací: 3. Objektově orientované programování I (Zapouzdření, dědičnost, polymorfizmus. Realizace uvedených principů OOP v C++ nebo Javě (podle vlastní volby).)

Z matiky mě zkoušel profesor Hliněný (i když byl předseda) a vypotili jsme společně definici limity, kterou jsem schválně nenapsala do přípravy, protože jsem ji uměla a tušila jsem, že se mě na ni zeptají. Jenže jsem pak zpanikařila a dalo to trochu zabrat.

Doktor Maška mě zkoušel na OOP, byl velmi mírný. Já jako člověk programující v Pythonu to totiž učím na PyLadies trochu jinak. Ale zvládla jsem to.Byly to nervy, ale jak člověk vejde na potítko, tak to z něj opadne a před komisí už to není tak zlé. Týden před zkouškou byl nejhorší. ;)

Honza byl hned po státnicích připraven na oslavu.

Komentáře

  1. Ahoj, už jsem se ani nemohla dočkat! Inspirovala jsem se tvým blogem a taky jsem napsala své zkušenosti na FI ��
    Nicméně se velmi obávám bakalářky a hlavně té implementační části. Stihla jsem se kouknout na témata (i když je na to stále brzy) a vypadá to opravdu hrozivě a taky mám strach z vedoucích... Máš prosím tě nějakou radu jak se na to připravit a taky na státnice? Už jen ta matematika tam zní hrozivě �� docela se toho hrozím.

    Nicméně díky za velmi informativní článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, není se čeho bát. Horší než maturita to nebylo.
      U bakalářky je důležité si vybrat dobrého vedoucího (řekla bych, že důležitější, než téma samotné). Já si vybrala vedoucího, o kterém jsem věděla, že to půjde hladce, a poprosila ho, ať mi téma vymyslí. Ano, kdybych měla něco, co mě o ždibíček víc baví, nebylo by to na škodu, ale nic takového jsem stejně sama vymyslet nesvedla, takže tato strategie mi vyhovovala nejlépe.
      U státnic je důležité dokázat vysvětlit každý pojem, co je vypsaný v rámci otázky. Pokud zvládneš to, tak jsi za vodou. Příprava na státnice byla náhodou super. Spoustu věcí jsem poprvé pořádně pochopila a všechno zapadlo hezky do sebe.
      Držím palce!

      Vymazat

Okomentovat