Erasmus: Welcome Week

Dva týdny před začátkem semestru pořádá naše univerzita Welcome Week, který je určen pro všechny nové mezinárodní studenty. V rámci tohoto týdne proběhla kupa různých přednášek, workshopů, prohlídek a zábavných seznamovacích akcí.

Pondělí

První den jsme se všichni sešli v největší aule univerzity (má něco přes 1000 míst a byla celá zaplněná mezinárodními studenty). Tam nám sdělili základní informace, co nás čeká a nemine a představili dva největší studentské spolky pro zahraniční studenty (jeden obzvlášť chlastací, brr).

Na první informační přednášce - Dominika je nadšená, protože je konečně na Erasmu.

Odpoledne jsme šli na komentovanou prohlídku budov univerzity v centru. Bohužel nám ukázali budovy jen zvenku a k informatice jsme se vůbec nedostali, protože leží dost bokem.
Večer jsme šli konečně udělat pořádný nákup, protože Němci mají v neděli obchody zavřené a my přijeli v sobotu pozdě večer.

Úterý

V úterý jsem šla sama na přednášky o tom, jak si zorganizovat pobyt a studia, protože Heňo si musel jít pro kolo. Z přednášky o výuce jazyků jsem utekla (mají bohužel všechno placené a taky jsem musela běžet pro svoje kolo).
Večer jsme šli na German Country Evening, kde jsme dostali zase další dávku informací o Německu. Je to všechno strašně podobné Česku i Slovensku, taky pijeme pivo a rozlišujeme mezi tykáním a vykáním, takže nic nového pod sluncem (ale aspoň jsme se tam mohli navečeřet).

Středa

Ve středu se konal Fresher's Fair & Brunch, kde měli stánky snad úplně se vším (ale hlavně tam bylo zase jídlo). Od stánku knihovny jsme získali čepičku proti dešti na sedlo u kol a u byrokratického stánku jsme dostali dva štosy papírů, které musíme vyplnit, abychom se mohli zaregistrovat na Bürgerservice.
Odpoledne jsme se už dalších aktivit neúčastnili. Pršelo, tak jsme zůstali doma a koukali na film.

Čtvrtek

Dopoledne byli Mini Olympic Games, na které jsem já aktivně šla a Heňo šel omrknout svůj nový lab (nikdo tam ale nebyl, haha). Na hrách jsem se seznámila se svými budoucími spolužačkami (ale už teď si nepamatuji, jak vypadaly a jak se jmenovaly). Soutěžili jsme ve skákání v pytli, hodu na koš, štafetě nebo třeba hodu frisbeem do dálky. Jak dopadl náš tým nevím, protože se to trochu protáhlo a já musela pospíchat na Intercultural Training, na který jsme se s Heňem přihlásili. Připomínalo mi to takový dost slabý odvar předmětu PV206 Communication and Soft Skills. Opět jsme se nic moc nového nedozvěděli, protože německá kultura je vážně dost podobná té naší. Seznámila jsem se tam alespoň s Rudeybou z Bangladéše, kterou teď potkávám všude možně a budu ji možná učit jezdit na kole (hahaha).

Pátek

V pátek se měla konat společná snídaně v jedné z menz. Bohužel to tam nikdo moc neorganizoval a my se cítili trochu ztracení. Navíc jsme ještě neměli BlueCard (ekvivalent ISICu na FI), pomocí které se dá v menze platit (za GuestCard se platí záloha a jídlo je s ní bez studentské slevy), tak jsme šli raději na snídani do kavárny Kittel, kde jsem byla předchozí neděli se svojí Buddy.

Věřte, nevěřte, dala jsem si kafe (!) a Apfelkuchen.

Odpoledne se konala v Hubolt-Hausu (místní studentský dům) Global Village, kde bylo především jídlo různých zemí, takže jsme měli indickou rýži, mexické tacos s guacamole a nějakou děsivou polívku plnou hub. Jo a Heňo si dal ještě opilou LGBT wafli (původně jsem ji chtěla já, ale naštěstí jsem uviděla, jak do těsta přidávají panáka nějaké pálenky, tak jsem si to rozmyslela).

Duhová wafle.

Večer jsme šli na Welcome Reception for PhD Students, což byla asi nejlepší a nejužitečnější akce z celého týdne. Heňo vyhrál v bingu RWTH tričko a já bonboniéru. A seznámili jsme se tu s Cheny z USA. Ta sice teď na měsíc odjede do Bonnu (kam ji asi pojedeme navštívit), ale až se vrátí, tak spolu určitě něco podnikneme.

Heňo si připíná jmenovku na PhD reception, v pozadí můžete vidět výborné občerstvení.

Sobota

Heňo zůstal dopoledne doma a já vyrazila na Hip-hop workshop. Dřív jsem tancovala Street dance, takže jsem si tuhle hodinu fakt užila.
A konečně došlo i na vtípky s mým příjmením. Lidi jsou tady totiž dost zmatení z háčku nad „c“. Na jízdence na autobus jsem „Krej?i“. Lektor z workshopu místo toho napsal „z“, aby se to mohlo číst [krejzi].
Na oběd jsme se rozhodli vyzkoušet náš gril. Parádně se nám vyudil byt a maso si Heňo nakonec udělal na pánvičce, ale brambory a zelenina dobrý.

Sobotní oběd.

Neděle

V neděli už žádný oficiální program nebyl. Tak jsme se s Heňem vydali na výlet na nejvyšší horu Nizozemí a zároveň trojrozhraní Německa, Belgie a Nizozemí. Je to celkem kousek, taková pohodová procházka. Po cestě je i naučná stezka ve třech různých jazycích (takže už víme, že kapradí se německy řekne Farnkraut).

Heňo shlíží na celé Nizozemí.

Večer, když jsme se vraceli domů jsme si vzali noviny Super Sontag, které ležely před vchodem. Samozřejmě se záminkou trénovat němčinu. Jaké bylo naše překvapení, když jsme se na předposlední straně objevili. Naštěstí ne v rubrice zesnulých, kteří zde mají vyhrazené tři dvojstrany, ale v souvislosti se stipendiem DAAD, které bylo udělováno právě na prvním dni Welcome Weeku.

Jsme tu jen týden a už jsme v místních novinách.

Komentáře