10 důvodů, proč používat látkové kapesníky

Víte, co se stane s papírovým kapesníkem, když ho omylem zapomenete v kapse u kalhot a kalhoty hodíte do pračky? Kapesník se rovnoměrně rozdistribuuje na veškeré oblečení. Prostě radost.

Zhruba něco takového:

Heňo, 2018

Víte, co se stane s látkovým kapesníkem, když ho omylem zapomenete v kapse u kalhot a kalhoty hodíte do pračky?

Vypere se. Zůstane při tom v celku. A potom ho můžete znovu vesele použít.


A to je jen jedna z mnoha výhod používání látkových kapesníků. Další následují:
  1. Látkový kapesník se při smrkání neprotrhne.
  2. Látkové kapesníky nemusíte dokupovat, stačí je vyprat.
  3. Látkové kapesníky se (většinou) neprodávají v zbytečných plastových obalech.
  4. Látkový kapesník je použitelný i když jednou navlhne.
  5. Látkový kapesník můžete použít i jako obvaz - nehrozí, že se z něj kus uvolní a zůstane v ráně.
  6. Látkový kapesník není napuštěn děsivými vůněmi.
  7. Látkový kapesník může být hezky barevný, ty pro děti mívají i veselé obrázky.
  8. Látkový kapesník (mně osobně) vydrží déle.
  9. Látkový kapesník je více ekologický než papírový.
A nevýhody?
  1. Někomu to může připadat nechutné. Mně přijde nechutné, že lidé produkují tolik odpadu.
  2. Musí se to prát. Ale prát musíme tak i tak a jestli je tam o tři kapesníky víc, tak v tom myslím takový rozdíl už není.
  3. Těžko ho někomu půjčíte (pokud nosíte jen jeden a už jste ho použili).
Tři ku deseti! Za mě jasná volba. A co používáte vy? A proč?

    Komentáře

    1. Právě jsem na ně přešla, ale zatím jsem ve fázi, kdy jen smrkám do obrovské kupy roky nikým nepoužívaných nažehlených kapesníků a ještě jsem je nemusela začít recyklovat.

      Jak je pereš? A žehlíš?

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Peru je úplně obyčejně jako všechno ostatní. Myslím, že pokud není člověk zrovna nemocný nebo nemá nějakou silnější sennou rýmu, tak je to v pohodě.
        Aktuálně neželím nic, protože na Erasmu žehličku nemáme. Vím, že kapesníky jsem vždycky žehlila jako malá, protože byly na žehlení jednoduchý. Rozhodně by vyžehlené vypadaly lépe a mnohem lépe by se skládaly. Takže až se vrátím za žehličkou, asi je žehlit začnu.

        Vymazat

    Okomentovat