Erasmus: Co mám ráda na Cáchách

Duha

Sice tu skoro pořád prší, ale to taky znamená, že je tu často k vidění duha.

Všichni jezdí na kole

Déšť, nedéšť, lidi jezdí na kole, třeba i s deštníkem v ruce. Je tu skvělá síť cyklopruhů i stojanů a řidiči aut jsou velmi ohleduplní.

Třídění bioodpadu

Každý dům musí mít kontejner na separaci bioodpadu. Mým snem je mít vlastní kompost a k vánocům jsem dostala vermikompostér, který na mě čeká v Brně. Zatím tu mohu hezky trénovat a separovat co se dá. Odřezky ovoce, zeleniny apod. dáváme do většího talíře do ledničky a když je talíř plný, tak to vyneseme, nesmrdí to a díky tomu nemusíme tak často vynášet směsný odpad.

Vege/vegan označení potravin

Na dost velkém počtu vege/vegan výrobků bývá vegetariánský nebo veganský symbol. Což je přesně to, co potřebuju, když nevím překlad nějakého slovíčka v němčině.

Menza na fakultě

Fakulta infromatiky tu má přímo ve své budově menzu. Vaří tam dobře, ale je to mírně dražší (jako skoro všechno v Německu). Každý den jsou na výběr čtyři jídla, z nichž je aspoň jedno veganské (občas mají dokonce jedno veganské a jedno vegetariánské), pak je tu teplý bar, salátový bar a zákusky.
Taky tu mají místo s různými dochucovadly (sůl, pepř, čili, kari, paprika, olivový olej, majonéza a kdo ví co ještě). Já jsem to teda nikdy nevyužila, protože tam člověk většinou musí jít ještě předtím, než sedne ke stolu a jídlo ochutná, ale přijde mi to jako pěkná myšlenka.

Depozit za petlahve

Stejně jako my máme vratné skleněné láhve, Němci to dotáhli o úroveň výš a mají zálohy i na některé druhy petlahví. Toto opatření nutí obyvatele třídit zas o trochu víc, protože až 20 centů už není zrovna malá částka. Vratné láhve jsou označeny speciálním symbolem. Naopak na lahvích, které vratné nejsou je zpravidla nápis pfandfrei“ a patří mezi ně třeba flašky od rostlinných šťáv.

Komentáře