Erasmus: Viděla jsem Angelu Merkelovou


O víkendu jsme byli zase na výletě s Cheny a ta nám řekla, že tento týden do Aachenu přijede Angela Merkelová, spolková kancléřka Německa, a Emmanuel Macron, prezident Francouzské republiky, podepsat nějakou smlouvu. Říkali jsme si, že bylo super je vystopovat a vidět, ale pak jsme to zavrhli, protože jsme předpokládali, že budou někdo bezpečně schovaní. No a pak jsem na to během víkendu plného učení úplně zapomněla.
Ráno mě po cestě na přednášku (kterou mám jako jedinou v centru města) překvapilo, jaký je ve městě klid. Bylo to způsobené tím, že celý vnitřní okruh byl uzavřen policií. Nejdřív jsem nechápala, ale potom se kolem mě prohnal konvoj policejních aut a dalších luxusních aut s německýma vlaječkama. Došlo mi, že to musela být samotná Angela Merkelové přijíždějící podepsat tu smlouvu.

Dopravní situace před mojí přednáškovkou - silnice vedoucí na vnitřní okruh města jsou zablokované policií.

Když jsem dorazila na předášku, Sören mi potvrdil moje tušení a společně jsme litovali, že musíme sedět na přednášce a nemůžeme se jít podívat k radnici. Sören pustil na mobilu aspoň přímý přenos z německé televize (bohužel bez zvuku i titulků), který jsme potom v průběhu celé přednášky sledovali.
Dokonce padl i nápad navrhnout profesorovi, jestli nemůžeme jít k radnici všichni (určitě nás musel slyšet, protože jsme seděli přímo v první řadě před ním). Profesor přednášku zahájil omluvou, že se mírně opozdil a jako vysvětlení nám ukázal fotku Angely, kterou pořídil po cestě na přednášku. Přednáška byla o principu získávání politické moci (z pohledu sociálního a statistického), tak se nám to i tematicky hodilo.

Nejlepší přednášející, kterého v Německu mám. ;)

Celou přednášku jsme doufali, že to třeba stihneme po přednášce a uvidíme aspoň Angelu odjíždět. Napětí jsme sledovali Angelin proslov, Macronův proslov, hraní hymny (to poznáte při vypnutém zvuku tak, že se střídají záběry na hudebníky a Angelu, která hýbe rty) a konečně i podpisy. Málem bychom to už nestihli, ale pak měl proslov ještě nějaký týpek a přednáška konečně skončila. Se Sörenem a Alexem (moji týmový parťáci v tomhle předmětu) jsme vyrazili do centra města k radnici.

Radnice v Aachenu; vlevo je nějaký protest; modré balónky drží naopak příznivci EU.

Dostat se na náměstí před radnicí nebylo vůbec jednoduché. Ze dvou ulic nás vůbec nepustili, takže jsme to museli celé obejít až k místu, kde měli protest různí extrémisté. Naštěstí jsem jim nerozuměla, protože moji němečtí přátelé vypadali znepokojeně a rychle jsme se přemístili dál, kde jsme mohli vejít přes kontrolu do ohrazené zóny, ze které byl lepší výhled.

Vstupní kontrola byla důkladnější než na letišti, když vám zapípá takový ten rám (tady mě ošahala vážně úplně všude). Naštěstí jsem německým pokynům policistky v pohodě rozuměla a ujistila ji, že pod tím kabátem vážně nic nebezpečného nemám (byla trochu zmatená mým loktem). Jediné co, tak mi vzali moji skleněnou láhev na pití (ale když jsem šla ven, tak jsem si ji zas mohla vzít), protože ty jsou v Německu na všemožných různých akcích dost kontrolované.

Tohoto pána na střeše bych ani sama nevšimla, kdyby mě Alex neupozornil. Bylo jich víc a byli děsiví.

Chvíli jsme čekali. Bylo to dost matoucí, protože kolem východu z radnice se pořád někdo motal a já se svým slabým zrakem netušila, jestli to už nejsou oni. Ale potom se objevila (na videu je rozpoznatelná celkem dobře). Makron tam byl asi někde také, ale toho se mi nepodařilo identifikovat, protože mužů tam byla většina.

Angela (někde) na schodech z radnice.

Teď si do své sbírky k papežovi z loňského léta můžu přidat další významnou osobnost, kterou jsem viděla na živo:


Bonus (must see):

Komentáře

  1. Ahoj! Super blog, chválim :) Čítal som, že hľadáš ďalších blogovacích erasmákov, tak sa dobrovoľne priznávam :D Ja som na Erasme v Groningene, tiež tu o tom sem-tam píšem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat