Desátý semestr na FI MUNI

Semestr, kdy jsem toho měla fakt hodně. Týden jsem měla rozplánovaný po minutách, abych to všechno stíhala, hlavně logisticky (práce - přírodověda - FI). A pak přišel COVID-19 a všechno jsem najednou dělala z domu. Což bylo na jednu stranu super, protože mi odpadla ta logistika. Na druhou stranu jsem zjistila, že do škola mě baví právě kvůli lidem, které tam vídám a bez toho to pro mě má téměř žádnou hodnotu.

XS060 Obecná a alternativní didaktika

zkouška (A), přednášející Zounek, cvičící Hromádka

Nejvíc jsem očekávala od cvičení tohoto předmětu, kde jsme si všichni postupně připravovali výstupy, učili a dávali si navzájem zpětnou vazbu. Bohužel, když to ještě běželo na živo, tak na každého bylo tak málo času, že se ty výstupy nikdy moc rozebrat nestihly. Vyučující vždycky všechny pochválil (což je samozřejmě super), ale nedal žádný konstruktivní feedback. Viděla jsem pár zásadních chyb, na které mí spolužáci nebyli upozorněni a tak tak asi budou učit navždy.
Po přepnutí do onlinu jsme měli svůj výstup natočit a nahrát do ISu. Já jsem si k tomu aspoň proaktivně založila i diskuzní fórum a doufala v nějaký feedback od studentů. Tímto děkuji jednomu spolužákovi, který si dal záležet a dal mi krásnou zpětnou vazbu. :)
Pro ukončení jsme museli kromě výstupu ještě napsat esej na 1 A4 a testík v ISu, který byl dost pohodový.

Moje online "výuka"

XS140 Základy psychologie

zkouška (C), 4 kredity, přednášející Lukas a Mareš

Přednášky na živo byly vážně zajímavé. Škoda, že potom skončily a místo nich jsme nafasovali jen vlnu slajdů. Jako přípravu na zkoušku jsem si přečetla Základy psychologie od Vágnerové. Otázka v abcd testu „Vyber odborný časopis zabývající se psychologií“ mě celkem dostala.  

XV003 Projekty na popularizaci přírodních věd

zápočet, 2 kredity

Letos jsem měla znovu převzít InterSoBa, začali jsme organizovat, ale po uzavření školy jsem učinila nelehké rozhodnutí a akci zrušila. Dobře, že tak, protože o ten měsíc později, kdy to mělo být by to situace stejně nedovolila. Namísto toho jsme ale i distančně organizovali K-SCUK, který se podařilo v září, v pauze mezi dvěma vlnami, uskutečnit.

K-SCUK Když máš aktivitu se zavázanýma očima a spoustu brýlatých lidí

PA036 Projekt z databázových systémů

zápočet, 2 kredity, přednášející Dohnal

Tento předmět byl parádní i v distanční podobě díky našemu hvězdnému týmu. Projekt nás měl naučit nejen něco z databází, ale také systematický přístup, takže jsme dokumentovali, vytvářeli milníky, psali reporty, trackovali čas a dělali si vzájemné reviews. No a já byla demokraticky zvolena jednou zprávou a dvěma gify do role lídra skupinky, takže jsem hlavně hlídala deadliny a kopala do lidí (to mě stejně baví nejvíc).

Náš tým - obrázek ze závěrečné prezentace

PA180 Interim Project I+II

kolokvium, 16 kreditů

Na SSME je povinná praxe ve firmě - buď dva semestry půlúvazku nebo jeden semestr (skoro) fulltime. Díky T. jsem si už na podzim našla malý startup, do kterého jsem se zamilovala a překecala je, aby mě od ledna zaměstnali jako jejich prvního zaměstnance. Právě práce mi i v době lockdownu zajistila dostatečný sociální kontakt a dala mi smysl.
Díky distanční výuce byly i formality, které vyžadoval předmět dost v pohodě. I když technická zpráva zněla svým požadovaným rozsahem trochu děsivě, nakonec bylo zábavné psát o tom, co dělám v práci a přínosné se za tím posledním půlrokem ohlédnout a zhodnotit ho.
Největší přínos vidím v tom, že v této firmě zůstávám i nadále a jen tak mě od tam nikdo nedostane.

PV207 Business Process Management

zkouška (C), 5 kreditů, přednášející Kolář, Hruban

Vzpomínky na tento předmět jsem vytěsnila. Nezapisujte si to, pokud nemusíte. Pokud musíte, tak přeji pevné nervy a najděte si odhodlaný tým. #jeBPeMnaTo

UA642 Pedagogická praxe z informatiky III 

zápočet, 2 kredity, vyučující Pelikán

V rámci tohoto předmětu jsem odučila druhé pololetí na šestiletém gymnáziu, na kterém jsem učila i minulý semestr.

Komentáře