Jak (ne)dofouknout kolo s Dunlop ventilkem

Tak to přišlo. Ferdovi (mému kolu) změkla zadní pneumatika tak, že bylo jednodušší jít pěšky, než jet na něm. Proto jsem začala vymýšlet, jak mu jeho tlak zvýším.

Scéna první: Hledáme vzduch na benzínce

Předminulý týden jsme se byli s Heňem podívat na benzínce, jestli tam nemají vzduch. Nenašli jsme ho. (Dneska jsem jela kolem a nechápu, jak jsme ten obří nápis „Luft“ mohli přehlédnout. Každopádně to už jsem měla v batohu pumpičku, tak jsem jela dál. Schválně jak dlouho to bude trvat vám, než ten nápis najdete: foto benzínky zde.)

Scéna druhá: Kamarád zasahuje

Ferdova situace byla natolik zoufalá, že mě na ni upozornil kamarád Sören, se kterým se přesouvali z jedné hodiny na druhou. Řekla jsem mu, že o tom vím, a zastyděla jsem se. Ochotně se nabídl, že mi pumpičku půjčí a příště přinese. Přinesl.

Scéna třetí: Hledám neexistující komponenty pumpičky

Doma v Česku kolo nemám. Jezdila jsem jako malá, ale když jsem odrostla z posledního dětského, tak už jsem si dospělácké nepořídila. Matně si pamatuji z dětství jak kola hustila maminka. Měli jsme takovou starou pumpičku, ke které se přišroubovala hadička, která se pak přidělala na kolo a pumpovalo se.
Začala jsem tedy na vypůjčené pumpičce hledat onu hadičku. Ta tam ovšem nebyla. Byla jsem zmatená, jestli mi třeba Sören nedal nekompletní pumpičku, jestli třeba neočekává, že mám tu hadičku doma. Na tomto místě jsem udělala chytrý krok a zeptala jsem se chytrého Honzy, jak to s těma pumpičkama je. Ten mi vysvětlil, že ne všechny pumpičky musí mít nutně tu hadičku a jsou i takové, které ji prostě nemají a přímo je nasadíte na ventilek.

Scéna čtvrtá: Psssssssss

Nejdřív se musí odšroubovat takový to černý na ventilku. To tam ale není, tak odšroubuji tady tu matičku. Přece něco odšroubovat musím. Odšroubovala jsem a ventilek i s matičkou odstřelili do pryč a pneumatika byla rázem prázdnější než moje hlava před státnicema.

Scéna pátá: Pump It!

(To jsem ještě nevěděla, že to, co vyletělo byl ten ventilek, který tam měl zůstat, ale bylo mi to podezřelý.) Nasadila jsem pumpičku a napumpovala kolo. Oddělala jsem pumpičku a kolo se vyfouklo dřív, než jsem stačila ventilek s matkou vrátit zpátky. Tento proces se opakoval ještě 2×. Potom jsem tam zkusila ventilek vrátit zpátky a nasadit pumpičku přes něj, což ale nešlo. Z toho jsem usoudila, že to musí jít jinak a odebrala jsem se do tepla domova udělat výzkum.

Scéna šesté: Google přichází na scénu

Něco musím dělat špatně, takže jsem si vygooglila, jak nahustit správně kolo (česky). Jenže všechny instrukce se týkaly nějakého „galuskového ventilku“, který jsem jasně identifikovala, že nemám. Podle následujícího obrázku jsem vyhodnotila, že můj ventilek je typu DV (Dunlop).
zdroj: https://www.kola-radotin.cz/nakupni-radce/jak-vybrat-hustilku
Začala jsem tedy googlit přesněji a také v angličtině, ale výsledky nepřicházely. Vydala jsem se znovu ven, zkusit to nafouknout ještě jednou. Výsledek byl stejně špatný.
Google mi potom nabídl ale ještě jeden odkaz, který vedl na německou Wikipedii o ventilcích. To vám bylo počteníčko. Naznala jsem, že v Německu bude tento ventilek asi populárnější a dobrala jsem se tedy ke spásnému videu v němčině, přímo o tom, jak funguje tento konkrétní ventilek.

Scéna sedmá: Přichází zklamání

Byla jsem nadšená, že jsem již tak blízko cíli. Avšak moje nadšení mě přešlo ve třetí minutě a třicáté vteřině tohoto videa, kde milý pán otočí pumpičku a ta má na druhé straně druhou jinou díru na Dunlop ventilek. Moje vypůjčená pumpička od Sürena na druhé straně nic nemá.

Pokračování příště (až se mi to podaří dofouknout)...

Komentáře

  1. některé pumpičky mají ten menší otvor, jinak se používá adaptér. duši nafouknu, ale jakmile pumpičku odpojím, všechno ujde. taky mi při prních pokusech něco lítalo, tak asi už mi zbyde jen vyměnit duši za nějakou prestu, popř. autoventilek.. o nic méně snažší proces

    OdpovědětVymazat

Okomentovat